2/8/10

Σκέψεις επί της ημερίδας του Τ.Ε.Ε. της 29-01-2010 «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι»

(εξ αναβολης από 7/10)

Σύναξη «νεκροθαφτων» καί «πτωμάτων»?
Τί αξίζει πλέον τό Τ.Ε.Ε. μέ τή σημερινή μορφή καί λειτουργία του?

Ως μέλος του Τ.Ε.Ε. (το πρωτο νομίζω πού εκφράζεται κριτικά επί της ημερίδος) ειχα απορήσει εξ αρχης γιά τά εξης (γιά τά οποια ηδη ειχα τηλεφωνήσει από τόν Αυγουστο στό Επιμελητήριο καί αρχικά μου δήλωσαν αγνοια, μέχρις οτου πληροφορήθηκα τελευταίες ημέρες από αλλη πηγή περί των συμμετεχόντων στήν οργανωτική επιτροπή):

- Ποιανου υπηρξε η πρωτοβουλία γιά τήν ημερίδα καί ποιά η οργανωτική επιτροπή? Φημολογειται οτι ανηκαν στήν Επιτροπή Μεταφορων του ΤΕΕ, αλλά οταν ερώτησα τό καλοκαίρι συνάδελφο, μέλος της Επιτροπης, δεν ηξερε σχεδόν τίποτε.

- Πως αποφασίσθηκε τόσο βραχυπρόθεσμα, καί μάλιστα εν μέσω διακοπων η ημερίς? (αναγγέλθηκε 27/7 στό Ενημερωτικό Δελτίο) Ενα σοβαρό συνέδριο (και δη μέ φιλοδοξία διεθνων συμμετοχων, οπως δηλώνονταν) θα απαιτουσε τουλάχιστον από προπέρυσι προγραμματισμό. Μήπως υπηρχε ηδη υλικό προαποφασισμένο καί ελεγχόμενο πρός παρουσίαση?

- Πως καί ειχε προγραμματισθεί τήν ιδια μέρα μέ τό αξιόλογο παγκοσμίου εμβελείας αντίστοιχο συνέδριο του Γαινκαιπινγκ γιά τόν βιώσιμο σιδηρόδρομο? (ευτυχως εγινε η αναβολή γιά τόν Ιανουάριο, οπότε κατέστη μέ τήν ευκαιρία δυνατή καί η μετάβαση στό Γαινκαιπινγκ)

Επισήμως στήν ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ε. η σύνθεση της οργανωτικης επιτροπης δημοσιοποιήθηκε μόλις 4 ημέρες πρό της ημερίδος! Ανεπίσημα μας ειχε διαμηνυθει προφορικως οτι δέν επρόκειτο νά δοθει χρόνος παρεμβάσεως στόν φιλοσιδηροδρομικό ακτιβισμό υπό οιαδήποτε μορφή η ιδιότητα. Από τήν αποψη αυτή δέν θά επικρίναμε τή στάση π.χ. του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου νά μή συμμετάσχει στήν –οπως αποδείχθηκε- φαρσοκωμωδία ως χειροκροτητής. Στόν συνάδελφο συγκοινωνιολόγο Νάσο Κόκκινο της οργάνωσης «ΕΠΙΒΑΤηΣ» (Ενωση Πολιτων γιά την Ισχυροποίηση, Βελτίωση, Αναβάθμιση Της Συγκοινω­νίας) επίσης δέν δόθηκε ο λόγος.

Κατά τά λοιπά, η απογοήτευση από τή διεξαγωγή της ημερίδος δέν διέψευσε τίς ανησυχίες μας. Τελικά αναδείχθηκε κυρίως ως δημοσιοσχεσίτικη κίνηση διαβόητου πρωην νεκροθάφτη του Σιδηροδρόμου (μέ τίς συνδρομές βέβαια πού ολοι μας καταβάλλουμε στό Επιμελητήριο εξ ισου) νά μεθοδεύσει κλιμα γιά επάνοδό του στόν Ομιλο ΟΣΕ, παρά τήν αποδεδειγμένη του ακαταλληλότητα καί επικινδυνότητα γιά τό σι­δηροδρομικό αντικείμενο. Θλιβερή η παρουσία επίσης αλλου μεγαλοστελέχους της ΤραινΟΣΕ, πού παρου­σίασε ειδυλλιακό πλάνο ανα­πτύξεώς της μέ πελατοκεντρική δομή, μέ αυξηση της επιβατικης κινητικότητος (νά υποθέσο­με οτι οι υπέρογκες αυξήσεις κομίστρων καί οι δραματικές συρρικνώσεις υπηρεσιων σέ κάθε επίπεδο εντάσσονται στήν ενθάρρυνση της κινητικότητος?). Ουτε καί ηταν η κατάλληλη περίσταση νά χρονοτριβουμε μέ τεχνικές λεπτομέρειες περί μπουραρίσματος της γραμμης, οταν ο σιδηρόδρομος εχει περιπέσει σέ μία κατάσταση λεηλασίας καί απονέκρωσης επιχει­ρηματικης. Δέν ακούσαμε τί σκοπεύει νά κάνει προκειμένου νά αυξήσει τό αποσκελετω­μένο του αντικείμενο καί την πελατεία του ο ΕΔιΣΥ πέραν της ετοιμοθάνατης ΤραινΟΣΕ καί της ΑΜΕΛ. Κοντολογης, η παρουσία της συντριπτικης πλειονότητος από ΟΣΕ μεριά ηταν πτωματική καί γραφειοκρατική, χωρίς ιχνος οράματος, ανακάμψεως καί επιχειρηματικότητος.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων οφειλε δε νά ειναι πολύ αιχμηρός σχετικά μέ τό αποκαρδιωτικό περιβαλλον αναξιοκρατίας, αντιδεοντολογίας καί διαφθορας στό οποιο καλειται ο Ελλην συγκοινωνιοτεχνικός νά παράσχει τίς υπηρεσίες του. Δεν ειναι δυνατόν νά ευημερουν οι Συγκοινωνιολόγοι οταν χειμάζονται παντοιοτρόπως οι δημόσιες συγκοινωνίες.

Ως θετικές παρουσίες στήν ημερίδα θεωρουμε της συναδέλφου σιδηροδρομικου Καίτης Βήτου & του κ. Προβατα από τό Υπουργειο Μεταφορων, πού αναφέρθηκαν μέ παρρησία στό αντικείμενό τους τονίζοντας τά κακως κείμενα καί μή ωραιοποιωντας τίς καταστάσεις. Ο Φράνκ Γιόστ της Ευρωπαϊκης Επιτροπης επίσης τά ειπε οσο εκ της θέσεώς του μπορουσε εξω από τά δόντια, γιά νά αποδοθει τό σύνολο ομως της εξοργιστικης κακοδιαχειρίσεως των ελληνικων σιδηροδρόμων χρειάζονταν ανεξάρτητες εγχώριες μαχητικές φωνές.

Διπλ.-Μηχ. Νικόλαος Σμπαρούνης, Α/Μ Τ.Ε.Ε. 76835

APXEION Blogs