10/15/08

ΤΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ


Η λεγόμενη “κρίση” ως ευκαιρία για τά μέσα σταθεράς τροχιάς

Στίς μερες μας ζουμε μία κορυφαία εκδήλωση αυτοκαταστροφικής απληστίας του τραπεζο-χρηματιστηριακού τοκογλυφικού συστήματος, πού οταν δέν επιτυγχάνει τούς απαιτούμενους καννιβαλικούς καί περιβαλλοντοφθόρους ρυθμούς αναπτύξεως, τρώει από τίς σάρκες του καί τίς σάρκες μας. Ειδικως στήν Ελλάδα καί ειδικως γιά τό σιδηρόδρομο επικρατουν φαινομενικά κάποιες επιβαρυντικές δυσμένειες. Κατ' αντιδιαστολή μέ αλλους τομεις, που μαστίζονται από υψηλά ποσοστά διαφθορας, στό σιδηρόδρομο μέ τό μηδενισμένο μεταφορικό εργο σχεδόν τό 100% της υποστάσεώς του ειναι διαφθορά! Αφ'ενός μεν πρωτογενης διαφθορά, μέ ολες τίς εξωτερικές του business νά εκτοξεύονται σέ δυσθεώρητο κόστος από τίς μίζες, δευτερογενής διαφθορά μέ τό να χρησιμοποιειται ως αντικείμενο αφειδους ρουσφετολογικης εξυπηρετήσεως ανάξιων καί οκνηρων ψηφοφόρων, τριτογενής διαφθορά μέ απροσδιόριστο ποσοστό μεταφορικου του εργου νά εκτελειται “μαυρα” πρός οφελος της τσέπης διεφθαρμένου προσωπικου σέ ολόκληρη σχεδόν τήν ιεραρχική κλίμακα.
Η τεχνητή εκδίωξη μεταφορικου εργου επαιξε διττό ρόλο, αφ'ενός μεν νά αφήσει τόν αθέμιτο καί αντιοικολογικό ανταγωνισμό ανενόχλητο, αφ'ετέρου δε νά εξαπατήσει τo φορολογούμενο οτι απαιτουνται φαραωνικές εργολαβίες καί προμήθειες γιά τόν ψευδοεκσυγχρονισμό καί τήν επαναπροσέλκυση πελατείας, πράγματα πού εκτόξευσαν τήν ελλειμματικότητα μέ εκθετική πρόοδο. Δέν ειναι σύμπτωση πού τό χρέος του ΟΣΕ τριπλασιάσθηκε μεταξύ 2002-2008, δηλ. μέσα στήν 6ετία προσέθεσε τά διπλά από οσα ειχαν μαζευτει στήν 40ετία ενιαίας διαχειρίσεως του δικτύου, μέ παράλληλη καταβαράθρωση του μεταφορικου εργου.
Κοντολογης, ο σιδηροδρομος στήν Ελλάδα ειναι απλά ενα προκάλυμμα δημιουργίας ανομων κερδων χωρίς ιχνος σχεδόν συμμετοχης στό μεταφορικό τοπίο προκειμένου νά μήν αφαιρει καθόλου αντικείμενο από τό αυτοκινητιστικό κεφάλαιο
Ειναι αμφίβολο αν εχει υπάρξει ποτέ σέ αλλο μόρφωμα στήν ιστορία τόση συμπυκνωμένη αχρειότης οσο στόν Ομιλο Ο.Σ.Ε. Ενας σωστός σιδηρόδρομος ενσωματώνει τά στοιχεια πού η νεοελλαδίτικη υποκουλτούρα αποβάλλει, οπως μακρόπνοο σχεδιασμό, επαγγελματισμό, χρηστή διοίκηση.
Στίς υποτιθέμενες οικονομικές “κρίσεις” υγιεις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις εξευρίσκουν τρόπους επιβιώσεως εκμεταλλευόμενες τά δυσθεώρητα υψη πού εγγίζει τό κόστος ανταγωνιστικων τρόπων μεταφορας καί γενικότερα σπάταλων τρόπων ζωης
Η θά εξέλθουμε σιδηροδρομικως πρός μία υγιη ανάπτυξη από τήν οποια “κρίση”, η δέν θά εξέλθουμε καθόλου.

Τα προβλήματα καί οι stakeholders

Τα σιδηροδρομικά προβλήματα δεν πρέπει να θεωρηθουν υπό το πρισμα μιας αντιμετώπισης ξεκομμένης από τους αντιστοίχους stakeholders. Τα προβλήματα δεν προϋπάρχουν νομοτε­λειακως με το καθένα να περιμένει τον stakeholder του, αλλά αντιθέτως, τά πρόσωπα είναι εκεινα πού προϋπάρχουν και δημιουργουν προβλήματα. Θα αποπειραθουμε μία πολυδιά­στα­τη stakeholder-based ανάλυση λοιπόν, πάντοτε στα πλαίσια του ισχύοντος καπιταλιστικου συστήματος, μιας και τά υπ’οψιν προβλήματα δεν εμφανίζονται υπό σοσιαλιστικό καθεστώς.
Διακρίνονται 2 βασικές κατηγορίες stakeholders: κακοπροαίρετοι & καλοπροαίρετοι (η δυνάμει καλοπροαίρετοι). Με τους πρώτους υπάρχει αγεφύρωτο ηθικοπολιτισμικό χάσμα, αρα πόλεμος ολοκληρωτικός. Για τους δεύτερους, πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση πως μπορουν να αχθουν σε μία win-win κατάσταση (αμοιβαίου οφέλους) με το σιδηρόδρομο


Stakeholder
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ/ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Aντιμετώπιση stakeholder
ΥΠεΧωΔΕ
Φανατική ενίσχυση του oil & automobile lobby
Ανελέητες καμπάνιες πολιτικης φθορας Ρέππα, Σουφλια & ομοίων τουs
Υποβάθμιση των Υπηρεσιων Δημοσίων Εργων με υπαγωγή αυτων στα κατά περίπτωση αρμόδια Υπουργεία
Εργολάβοι
Υπερδιαστασιολόγηση & ως εκ τούτου οικονομική αποτυχία των σιδηροδρομικων επενδύσεων (πολλάκις υστερόβουλα, ώστε να μη θίγεται η ελκυστικότης των αυτοκινητοδρόμων)
Πολιτική εκτροπης πρός τή διεθνη αγορά του πλεονάζοντος εργολαβικου δυναμικου
Διεφθαρμένα σιδηροδρομικά στελέχη
Συντελουν σε υπερδιαστασιολόγηση των απαιτήσεων
Αχρηστεύουν εκ του πονηρου πληθώρα μάχιμου εξοπλισμου ωστε νά εκβιάζουν προμήθειες νεότερου μέ πολύ χειρότερη σχέση κόστους/ χωρητικότητος
συμμετοχή ιδιωτων στό μάνατζμεντ, διότι περιφρουρουν πολύ αποτελεσματικότερα τίς επιχειρήσεις των από οτι οι φορολογούμενοι μέσω του διεφθαρμένου κράτους
Διαρθρωτικές αλλαγές στούς θεσμούς δικαιοσύνης καί διαφάνειας
Σιδηροδρομόφιλοι
Πολλάκις μαξιμαλίζουν τα αιτήματά τους λόγω «σιδηροδρομικου υπερπατριωτισμου» με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύονται αυτο οι ανωτέρω
Σωστή επανεκπαίδευση του φιλοσιδηροδρομικου κινήματος επί του  συγκοινωνιακου ορθολογικου σχεδιασμου
Επιχειρηματίες οδικων μεταφορων
Το ως τώρα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο στο σιδηρόδρομο τους εξωθει σε εχθρικότατες & πολλάκις αθέμιτες κινήσεις
Πρόσκληση να συμμετάσχουν μαζί με τους πόρους τους σε ενιαιες συγκοινωνιακές εκμεταλλεύσεις
Κίνητρα γιά μεγιστοποίηση χρήσεως φιλοπεριβαλλοντικων, μέσων οπως ο σιδ/μος
Εποπτεύουσες αρχές & πρόσωπα
Yπουργός Ρέππας: Αινιγμα, ειναι δύσκολο νά εξακριβωθει αν ειναι μικρονοϊκός, κακόβουλος, επιπόλαιος η οτιδήποτε.
Νά στριμωχθει νά δημιουργήσει θετικό κλιμα γιά τήν εισοδο ιδιωτων στό οperation
Συνδικαλιστοπατέρες
Συγχέουν τήν επιβίωση του σιδ/μου (σκοπίμως η βλακωδως?) μέ αυτή του Ομίλου ΟΣΕ αδιακρίτως τύπου δραστηριότητας
Πουθενά δέν καταδεικνύουν στίς θέσεις τους τά σημαντικότατα περιθώρια κερδοφορίας του οperation
Ενδεχομένως αυτό πού ανομολόγητα υπερασπίζονται ειναι οι καρέκλες των μιζαδόρων
Εργαζόμενοι
Παρασύρονται από Συνδικαλιστοπατέρες
Καμπάνια ενημερώσεως προσωπικου με παράκαμψη των κομματόσκυλων (όχι όμως και των υγιως σκεπτομένων μελων κομμάτων, εφ’οσον εξευρεθουν τοιαυτα)
Πελατεία
Παρουσιάζει πλήρη αγνοια
Συγκοινωνιολογική εκπαίδευση των πελατων μέσα από ενημερωτικές καμπάνιες
Τ.Α.
Για κάποιους ο σιδηρόδρομος αξίζει περισσότερο νεκρός παρά ζωντανός (στα στενά χρονικά περιθώρια μιας πολιτικης καριέρας) λόγω του real estate value πού υπερβαίνει την όποια potential κερδοφορία του οperation
Να φροντίσομε το πολιτικό τους κόστος από τη συγκοινωνιακή υποβάθμιση να είναι μεγαλύτερο
H ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΑ ΔΩΣΕΙ «ΦΙΛΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ» ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ?

No comments:

APXEION Blogs