2/25/22

Γιά τό θανατηφόρο δυστύχημα στή Γραμμή 1

δυστύχημα στή λείανση, 16/11/2021 θέλομε νά θέσομε δημόσια καί ἐκ τῶν κάτω κάποια ἐρωτήματα καί κάποιες ἀπαιτήσεις μας ὡς πρός τή διερεύνηση τοῦ ἐν θέματι δυστυχήματος. KAT' APXHN, ἐρωτοῦμε:

  1. Tί ὄργανα ἔχουν συσταθεῖ καί ἀπό πλευρᾶς ποιῶν θεσμῶν γιά τή διερεύνηση? Ποιοί στελεχώνουν καθένα ἀπό τά ὄργανα αὐτά?
  2. Τί ἐποπτεία/ἐκπροσώπηση ὑπάρχει στά ὄργανα αὐτά ἀπό πλευρᾶς ἐργαζομένων προκειμένου νά ἀξιολογηθεῖ τό ἔργο των, νά ἐξασφαλίζεται πρόσβαση τῆς ἐργατικῆς πλευρᾶς στά πρωτογενή ντοκουμέντα καί νά προσδιορίζονται οἱ τυχόν ἀπαραίτητες διορθωτικές ἐνέργειες?
  3. ΤΊ TEXNIKA & ΘΕΣΜΙΚΑ (π.χ. νομικά) ΜΕΣΑ & ΠΟΡΟΙ ὑπάρχουν στή διάθεση τῆς παραπάνω ἐργατικῆς ἐκπροσώπησης ἔτσι ὥστε αὐτή νά ἀνταποκριθεῖ ἀποτελεσματικά στό καθῆκον της?
  4. Τί μέτρα ἀποτροπῆς τῆς παραποιήσεως καί ἐξαφανίσεως στοιχείων λήφθηκαν ἀπό τή στιγμή τοῦ συμβάντος καί μετά?
Tό βασικό αἴτημα σέ αὐτή τή φάση εἶναι ἡ ἀπόκτηση προσβάσεως στά ἄμεσα διαθέσιμα στοιχεῖα, ὅπως:
  • Μαρτυρικές καταθέσεις ὅλων τῶν ἐπιζώντων
  • Ἰατροδικαστικά εὑρήματα
  • Ἀπομαγνητοφωνησεις καί απομαγνητοσκοπησεις ὅλων τῶν τεκταινομένων κατά τήν ἐξέλιξη τοῦ συμβάντος
  • Ὅλα τά τεχνικά ντοκουμέντα τοῦ διαφυγόντος λειαντικοῦ συρμοῦ στήν πρωτότυπη μορφή τους ἀμετάφραστα. Πιστοποιήσεις & ἀδειοδοτήσεις στή χώρα προελεύσεως, ἐγχειρίδια κατασκευῆς & λειτουργίας, τεχνικός φάκελλός του στό οἰκεῖο ὑπουργεῖο μεταφορῶν, ἡμερολόγιο ἀστοχιῶν & συμβάντων ὅλων τῶν προηγούμενων χρήσεών του καί ὁτιδήποτε ἄλλο στοιχεῖο κρίνομε ἀπαραίτητο κατά τήν ἐξέλιξη τῶν ἐρευνῶν.

    Πέραν τῆς δικῆς μας σωματικῆς ἀσφαλείας, ἡ ὁποία κατοχυρώνει καί τό ἔννομο συμφέρον μας στήν ὅλη ὑπόθεση, μή λησμονοῦμε ὅτι ἀναγκαστικά ἀποτελοῦμε θεματοφύλακες τῆς ἀσφάλειας ΚΑΙ τοῦ κοινοῦ. Εἴμεθα ταυτόχρονα σάρξ ἐκ τῆς σαρκός τοῦ κοινοῦ καί επαγγελματίες τῆς συγκοινωνίας, πού σημαίνει ὅτι ἐπέχομε ὑπέρτατο θεσμικό ρόλο τῶν ματιῶν καί τῶν αὐτιῶν τῆς κοινωνίας σχετικά μέ τό τί συνέβη καί μέ τό πῶς θά ἀποτραπεῖ νά ξανασυμβεῖ. Ἄν δέν τό πράξομε ἐμεῖς δέν θά τό πράξει -καί δέν θέλει να τό πράξει- κανένας.

    Γιά νά προετοιμαστοῦν καί νά δοθοῦν οἱ ἀπαντήσεις στά παραπάνω οφείλει η Ε.Υ.Α.Ε. νά ὀργανώσει τό ἀργότερο ἐντός τοῦ ἑπομένου μηνός μία διαδικτυακή συνεδρίαση, ἀνοικτή σέ παρακολούθηση ἀπό τά μέλη ὅλων τῶν σωματείων μέ τή συγκεκριμένη ἀτζέντα πού ἔχομε θέσει ἐδῶ, μέ πάνελ ἀποτελούμενο ἀπό ἐντεταλμένους ἐκπροσώπους τοῦ κάθε σωματείου. Ἀπαραίτητη ειναι η συμβουλευτική συμμετοχή τῶν νομικῶν συμβούλων ὅλων τῶν σωματείων διότι προφανῶς ὑπάρχουν κάποια λεπτά θεσμικά καί δεοντολογικά ζητήματα πού χρειάζεται νά προσεχθοῦν κατά τίς ἀνακριτικές καί λοιπές νομικές διαδικασίες.

    Ἐπίσης ειναι ἀναγκαία η παρουσία δευτεροβαθμίων ὀργανώσεων, μιά καί ἡ καλπάζουσα σιδηροδρομική ἀνασφάλεια ἐπεκτείνεται σέ ὅλες τίς ἐπιχειρήσεις καί ὁλόκληρη τήν ἐπικράτεια.

    Γιά τήν ὥρα εἶναι καλύτερα νά διακόψουμε ἐδῶ AYTO τόν γύρο τοποθετήσεων καί παρεμβάσεων γιά νά μήν προκαταβάλλομε καί εἰκάζομε πράγματα προτοῦ οἱ ἔρευνες ἀρχίσουν νά παράγουν πιό συγκεκριμένα στοιχεῖα.

  • APXEION Blogs