Χθές ηταν νωρίς, αυριο θαναι αργά, τώρα είναι η ωρα για την ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακων δικτύων από τον ΟΣΕ!
Ο πραγματικός δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος (ανεξαρτήτως ευρους τροχιας)ειναι η προϋπάρχουσα χάραξη των ΣΠΑΠ, διότι εξυπηρετει καλύτερα τά κέντρα των οικισμωνΗ νέα γραμμή (ανεξαρτήτως ευρους τροχιας) σχεδιάσθηκε με "φιλοσοφία" ξεχωριστης χαράξεως υψηλων ταχυτήτων γιά εξυπηρέτηση μόνο 2 πόλεων, των Αθηνων καί των Πατρων, εξ ου καί η αδιαφορία γιά τήν ακατάλληλη θέση του Σ.Σ. Κορίνθου/Εξαμίλια
Ο επιβάτης επιλέγει μεταφορικό μέσον (ανεξαρτήτως ευρους τροχιας φυσικά) ανάλογα μέ τό γενικευμένο κόστος μετακίνησης Μία από τίς αντιληπτές παραμέτρους γενικευμένου κόστους ειναι καί ο ολικός χρόνος από πόρτα σέ πόρτα (καί οχι βεβαίως η τελική ταχύτης)
Σαφως τό νέο εργο (ανεξαρτήτως ευρους τροχιας) ειναι μία πολύ κακή τοποθέτηση των χρημάτων πού κόστισε, κυρίως ενεκα της απότυχημένης επιλογης της θέσεως των σταθμων (ως προς το προαστιακό σκέλος της τουλάχιστον). Η όποια πληρότητα εμφανίζουν τά τραινα δέν σημαίνει τίποτε, θά ηταν πολύ μεγαλύτερη αν η θέση των σταθμων ειχε παραμείνει η ιδια. Φυσικά, αφου καλως η κακως εγινε, χρήσιμο ειναι νά κυκλοφορειται για να μην πηγαίνει εντελως χαμένο.Οπως εχουν τά πράγματα, δέν νοειται κλείσιμο καμμίας εκ των 2 χαράξεων (ανεξαρτήτως ευρους τροχιας), διότι ο φυσικός μεταξύ των ανταγωνισμός ειναι ελάχιστος καί απευθύνονται σέ εντελως διαφορετικές ανάγκες μετακινήσεων. Εκεινο πού μπορει καί πρέπει νά κλείσει αμεσα ειναι ο ΟΣΕ Α.Ε. μέ ολες τίς θυγατρικές του γιά νά πάρουν τή θέση τους αλλα, υγιέστερα σχήματα εκμεταλλεύσεως του Εθνικου Δικτύου. Κάθε ημέρα διατηρήσεως του αποστήματος αυτου μας στοιχίζει απειρα κοροϊδίστικα χρήματα καί, τό κυριώτερο, χείριστη αξιοποίηση των διατιθέμενων σιδηροδρομικων πόρων (πού δέν ειναι καί αφθονοι).
Η μικτοποίηση της μετρικης γραμμης στην Κακή Σκάλα παραδόξως δεν απαιτειται από καμμία λειτουργική ανάγκη, αλλά εκ του πονηρου στοχεύει στή λειτουργική υποβάθμιση της προϋπάρχουσας χάραξης των ΣΠΑΠ, αποβλέποντας (όπως και η αποκοπή της από τά κέντρα Αθηνων/ Πειραιως) στη σταδιακή απαξίωση καί κατάργησή της προς αμβλυνση των αντιδράσεων πού θα συνεπήγετο μία απότομη κατάργηση. Ο «ψευδοπροαστιακός» απορρόφησε ελάχιστη πελατεία της προϋπάρχουσας γραμμης, οι περισσότεροι κατέληξαν στο ΚΤΕΛ (όπως ηταν και ο ανομολόγητος στόχος της ακολουθηθεισας τακτικης). Συνεπως, εξυπηρετήθηκε πιστά και το εργολαβικό κεφάλαιο (με ένα πανάκριβο και περιττό κατασκεύασμα), και το αυτοκινητιστικό (με το να μη θίγεται το μεταφορικό του εργο).
Και για τά υπόλοιπα όμως δίκτυα, εστω κι αν δεν κινδυνεύουν από αμεση κατάργηση, η ορθολογικότερη λύση θα ηταν η εκκαθάριση του μορφώματος πού λέγεται ΟΣΕ, διότι η σαπίλα του είναι τόσο εκτεταμένη πού δεν επιδέχεται εξυγίανση. Ετσι θα σταματήσει να αναλώνεται αναποτελεσματικά και το όποιο αξιόλογο εμψυχο και μη δυναμικό, πού απομένει στον αμαρτωλό φορέα θα αξιοποιηθει βέλτιστα. Οι αξιοι δεν εχουν τίποτε να φοβηθουν από μία τέτοια τομή, τουναντίον θα βγουν από το ρυπαρό βουρκο στον οποιο τώρα εξαναγκάζονται να υπολειτουργουν.
Τόσο οι πολιτικές, οσο και οι δικαστικές αρχές, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η εσκεμμένη κακοδιαχείριση του δικτύου αποτελει οχι απλά εξοντωτική λεηλασία και απιστία εναντίον μιας εταιρείας (του ΟΣΕ) αλλά βαρύτατο εγκλημα κατά του περιβάλλοντος και της εθνικης οικονομίας, χάριν αθέμιτου οφέλους αλλων μεταφορικων μέσων, πολύ πιο επιζημίων για τά 2 αυτά σημαντικά στοιχεια της ποιότητος ζωης
ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
Γιά τή σιδηροδρομική σύνδεση τῶν διυλιστηρίων Καλαμακίου
Πληροφορηθήκαμε μέ ἐνδιαφέρον τήν σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική σύνδεση τῶν διυλιστηρίων Καλαμακίου. Ἐν τούτοις θεωροῦμε καταστροφική τήν ἀπάλειψη τοῦ μετρικοῦ εὕρους κατά μῆκος τῆς συνδέσεως, ὅπως φημολογεῖται. Ὁ ἀποκλεισμός τοῦ ἐναπομένοντος μετρικοῦ δικτύου τ. ΣΠΑΠ ἀπό τό Λεκανοπέδιο Ἀττικῆς ἀπομειώνει θανάσιμα τή συγκοινωνιακή του ἀξία, γιά πολλούς λόγους, πού νομίζομε εἶναι προφανεῖς, ἀλλά ἄν παραστεῖ ἀνάγκη μποροῦν νά συζητηθοῦν διεξοδικότερα.Στήν παροῦσα φάση ἀρκούμεθα νά ἀναφερθοῦμε στό τεχνικό σκέλος τῆς ὑποθέσεως. Ὁ σιδηροδρομικός κατασκευαστικός κλάδος στήν Ἑλλάδα διαθέτει ἐδῶ καί ἕναν αἰῶνα πλούσια καί ποιοτική τεχνογνωσία στόν τομέα τοῦ μεικτοῦ εὕρους. Ἐπίσης, διατίθεται ἄφθονο ἀπόθεμα ὑλικῶν ἐπιδομῆς κατάλληλων γιά ἐπιδομή μεικτοῦ εὕρους. Συνεπῶς, δέν συντρέχει ἡ παραμικρή "οἰκονομική" πρόφαση γιά εὐνουχισμό τῆς μετρικῆς γραμμῆς Κορίνθου - Ἁγ. Ἀναργύρων.
Ὥσπου τό κανονικό εὕρος νά φτάσει μέχρι καί τήν Καλαμάτα, θεωροῦμε ἐπιβεβλημένο ὅλα τά σιδηροδρομικά ἔργα πού ἐκτελοῦνται στίς περιοχές ἀλληλεπικαλύψεως τῶν 2 δικτύων νά κατασκευάζονται σέ μεικτο εὗρος, πρός βελτιστοποίηση τῆς σιδηροδρομικῆς προσπελασιμότητας ὅλων τῶν πιθανῶν προορισμῶν φορτίων, ἀλλά καί ἐπιβατῶν.Σάν πρώτη ἄμεση ἐνέργεια, ζητοῦμε τή δέσμευση ὑποχρεωτικά τρίιχνων στρωτήρων γιά τό ἔργο συνδέσεως τῶν διυλιστηρίων μέ τό ὅποιο σημεῖο τῆς κυρίας γραμμῆς πρόκειται αὐτά νά συνδεθοῦν.
Παραμένομε στή διάθεση παντός ἐνδιαφερομένου γιά σχετικές διαβουλεύσεις-ἐξηγήσεις, εὐελπιστῶντας σέ μία σύντομη αἴσια ἔκβαση, μιά καί τό βρίσκομε ἀδύνατο νά ὑπάρξουν εὔλογες ἀντιρρήσεις.Παρακαλοῦμε γιά τίς ἐνέργειες ὅλων τῶν ἀποδεκτῶν
Οἱ ἐκπρόσωποι τῶν φορέων
No comments:
Post a Comment