Μετά από μία παρατεταμένη περίοδο φημων καί αβεβαιότητος επαληθεύθηκαν δυστυχως τά δυσμενέστερα σενάρια γιά τό υπ' οψιν θέμα. Αναγράφεται στίς πινακίδες των εργοταξίων της βορειας επεκτασεως της γραμμης 3 οτι εντάσσονται στό ιδιο πακέττο η ολοκλήρωση των 2 ημιτελων σταθμων “Χολαργου” & “Νομισματοκοπείου” μέ τόν αποκαλούμενο “Σταθμό Αγ. Παρασκευης”. Στίς ιδιες πινακίδες αναγράφεται οτι τό εργο αυτό χρηματοδοτειται από τήν Ευρωπαϊκή Κοινότητα επειδή δηθεν συμβάλλει στή μείωση των οικονομικων ανισοτήτων μεταξύ των πολιτων των διαφόρων χωρων – μελων! Πολλή περιέργεια θα ειχαμε νά δουμε τήν αιτιολόγηση αυτης της εξόφθαλμης κοροϊδίας πρός τόν Ευρωπαιο φορολογούμενο. Εκτός κι αν εννοουν τήν μείωση οικονομικων ανισοτήτων μεταξύ των ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΩΝ.
Κατ'αρχή διαφωνουμε μέ τή δημιουργία σταθμου στό προβλεπόμενο σημειο της “Αγ. Παρασκευης”. Αφ'ης στιγμης απετράπη η κεντροβαρική διέλευση της γραμμης μέσα από τήν ομώνυμη κεντρική πλατεία εξ αιτίας απαράδεκτων αντιδράσεων τοπικων παραγόντων, δέ νομίζομε οτι υφίσταται δόκιμη θέση εξυπηρετησεως του δήμου αυτου από τό μητροπολιτικό σιδηρόδρομο. Κάθε αλλη θέση -καί ιδίως η επιλεγμένη- φρονουμε οτι δημιουργει κυρίως ανεπιθύμητες πολεοδομικά επιδράσεις σέ περιοχές που θά επρεπε νά διέπονται από ηπια οικοδομική ανάπτυξη. Καί εν πάση περιπτώσει, δέν ειναι ανεκτό η σπέκουλα της κτηματαγορας νά χρηματοδοτειται περισσότερο από αυτούς πού βλάπτονται, παρά απ' αυτούς πού επωφελουνται αμεσα. Τέτοιου ειδους συγκοινωνιακές “επενδύσεις” νά συγχρηματοδοτουνται εν πολλοις από τήν αυξηση της υπεραξίας των ακινήτων, πού επιφέρουν.
Από αποψη λειτουργική, οι ενδοιασμοί ειναι επίσης μεγάλοι. Τό σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχης αφέθηκε νά λειτουργήσει απρόσκοπτα επί 3,5 ετη καί δημιουργήθηκαν συγκοινωνιακά ρεύματα, πού ειναι πλέον δύσκολο νά εξυπηρετηθουν επί μακρόν μέ τίς διαφαινόμενες υποκατάστατες προσωρινές λύσεις. Εστω κι αν ηταν τόσο απαραίτητος ο Σταθμός “Αγ. Παρασκευης”, η κίνηση αυτή θά ηταν πολύ πιό “ευπεπτη” αν ειχε γίνει αμέσως μετά τήν Ολυμπιάδα, προτου προλάβουν νά παγιωθουν ισχυροί φόρτοι βορείως του Νομισματοκοπείου. Ακόμη καί ο ιδιος ο ΟΑΣΑ ως κεντρικός συντονιστής των συγκοινωνιων θά οφειλε νά απαγορεύσει τήν 6μηνη διακοπή της γραμμης αν δέν συντρέξουν 2 βασικές προϋποθέσεις:
Αποπεράτωση πρωτα των 2 ημιτελων σταθμων, καί μετά κλείσιμο της γραμμης γιά την εκσκαφή της “Αγ. Παρασκευης”, ωστε νά ελαχιστοποιηθει τό επηρεαζόμενο μηκος του δικτύου καί νά ανακουφισθει τό Πεντάγωνο από μέρος του -σίγουρα δυσβάστακτου- φόρτου μετεπιβιβάσεως.
Πυκνή κυκλοφορία του αυτοαποκαλούμενου “Προαστιακου” ανά τέταρτο μεταξύ Αεροδρομίου – Αθηνων (–Πειραιως) χωρίς μετεπιβίβαση, ωστε νά υπάρξει εναλλακτική απ'ευθείας ταχυσυγκοινωνία από τό Αεροδρόμιο στό Κέντρο
No comments:
Post a Comment