Ὅταν ξεκινούσαμε τίς ἐργασίες γιά τήν ἐπαναφορά τοῦ τροχιοδρόμου στό Λεκανοπέδιο, δέν φανταζόμασταν ὅτι τό μοναδικό λειτουργικό ἱστορικό ὄχημα στήν τελετή τῆς 20ετίας θά ἦταν τοῦτο έδῶ:
Σίγουρα ὑπῆρξε ἐκ τῶν πλέον "ἄκυρων" παγκοσμίως ἐπετειακῶν ἑορτασμῶν δικτύων σταθερῆς τροχιᾶς. Σέ ὅλες τίς πολιτισμένες -ἀλλά ὄχι μόνο- χῶρες, λειτουργικοί ἱστορικοί συρμοί ἀποτελοῦν τό ἐπίκεντρο τῶν ἐκδηλώσεων. Εἶναι καταισχύνη τό ὅτι ἐπί 2 δεκαετίες δέν ἀποκαταστάθηκε σέ λειτουργία ΟΥΤΕ ΕΝΑ μουσειακό τράμ ἐκ τῶν ἐπιζώντων τύπων ("Παραλίας" & "Περάματος"), πού θά ἔπρεπε νά ἔχουν μεταφέρει τούς ἐπισκέπτες στό ἐπίκεντρο τῶν ἑορτασμῶν, στό ἁμαξοστάσιο. Καί οὔτε κἄν ἀκούσαμε ἀπό τούς ὁμιλήσαντες "γραβατάκηδες" -γραβατωμένους τε καί μή- ὁποιαδήποτε νύξη πάνω σέ αὐτό τό θέμα.

Ἀλλά ποιός νά τό ἀποκαταστήσει? Ὁ ἐσμός ἀπό στερούμενα σιδηροδρομικῆς κουλτούρας μεγαλοστελέχη? Ὅταν γνωστός φιλοσιδηροδρομικός ἀκτιβιστής καί βασικότερος πρωτεργάτης τῆς ἐπιστροφῆς τοῦ τράμ στήν Ἀθήνα πρότεινε τήν ἐπανακυκλοφορία ἐπιζώντων βαγονιῶν τῶν ἀνωτέρω τύπων σέ συστηματικά τουριστικά καί ἑορταστικά δρομολόγια εἰσέπραξε τήν ἀντίδραση ὅτι "θά θίξουν τή μοντέρνα φυσιογνωμία τῆς ἐταιρείας". Ποιᾶς? Αὐτοῦ τοῦ ἀσυνάρτητου μορφώματος στό ὁποῖο μᾶς ἐγκλώβισε ἡ μνημονιακή δυστυχία μας καί πού μᾶς κλέβει 1000 - 1500 € τό μῆνα?

Αλλα καί ποῦ νά τό ἀποκαταστήσει? Σέ μία τρισάθλια, ἀπολίτιστη χώρα μέ μηδενικό σεβασμό στήν τεχνολογική κληρονομία καί μέ ἕνα ἄκρως ἀντισιδηροδρομικό πληθυσμό? Ὅπου δέν κυκλοφορεῖ κανένα παραδοσιακό τραῖνο? Μέ ἕνα χυδαῖο καί ληστρικό τουριστικό προϊόν? Μέ σχεδόν κανένα λειτουργικό τεχνολογικό κειμήλιο? Μέ το σιδηροδρομικό μουσεῖο ρημαδιό καί μή επισκέψιμο? Μέ μία ἐφορία ἡ ὁποία χαρατσώνει ἐξοντωτικά τούς ἐλάχιστους ἐθελοντές πού διατηροῦν ΚΡΑΤΙΚΑ σιδηροδρομικά κειμήλια ζωντανα?

Αλλα καί πῶς νά τό προτείνει κάποιος? Θά τόν ἀποστομώσουν ὅτι "μέσα στή μνημονιακή μιζέρια αὐτά θά κοιτᾶμε τώρα?" Καί ὅμως ἡ πολιτισμική ἀνάταση μπορεῖ νά εἶναι καί αὐτοχρηματοδοτούμενη, καί νά παραγάγει ὀφέλη τουρισμοῦ & ποιοτικῆς ἀναψυχῆς, καί ὄχι νά ἀνάγουμε τή μνημονιακή μιζέρια σέ αὐτοαναπαραγόμενη, ὅπως γίνεται μέ τήν ἐγχώρια γελοία καί διεφθαρμένη δημόσια διοίκηση. Θά ποῦν ὅτι "εἴμαστε σέ τέτοια κατάσταση, μέ σιδηροδρομικά δυστυχήματα καί τά ρέστα, μέ αὐτά θά ἀσχολούμεθα?". Καί στή Γερμανία συνέβη τό πολύνεκρο στό Eschede, ἀλλά αὐτό δέν ἐπηρρέασε σέ τίποτε τό πρόγραμμα κυκλοφορίας παραδοσιακῶν τραίνων.

AYTO θίγει τή μοντέρνα φυσιογνωμία τῶν συγκοινωνιῶν τοῦ Σάν Φρανσίσκο ?

AYTO θίγει τή μοντέρνα φυσιογνωμία τῶν συγκοινωνιῶν τῆς Ἀμβέρσας ?

AYTO θίγει τή μοντέρνα φυσιογνωμία τῶν τράμ τῆς Βέρνης ?


Ρέ δέν πᾶνε στό διάλο? Ἀλλά, ποιός νά τούς στείλει κιόλας ...

Newer Post Older Post Home

APXEION Blogs